قرآن کریم.
شریف الرضی (1387). نهج البلاغه، ترجمه: محمد دشتی، قم: الهادی.
آشتیانی، جلالالدین (۱۳۶۵). شرح مقدمه قیصری، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
آشتیانی، جلالالدین (۱۳۶۸). «در رثای امام عارفان»، در: کیهان اندیشه، ش۲۴، ص3-7.
آملی، سید حیدر (۱۳۶۷). جامع الاسرار و منبع الانوار، تهران: علمی و فرهنگی.
آملی، سید حیدر (۱۳۶۸). جامع الاسرار و منبع الانوار، تصحیح: هانری کربن، تهران: علمی و فرهنگی.
ابن ابی جمهور، محمد بن علی (1403). عوالی اللئالی، قم: سیدالشهداء.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (۱۴۰۰) رسالة فی الفعل والانفعال: اقسام آنها، قم: بیدار.
ابن عربی، محیی الدین (۱۴۰۱). الفتوحات المکیة، بیروت: دار صادر.
ابن عربی، محییالدین (۱۳۸۳). فتوحات مکیه، ترجمه: محمد خواجوی، تهران: مولا.
ابن فناری، محمد بن حمزه (۱۳۷۴). مصباح الانس، تصحیح: محمد خواجوی، تهران: مولا.
اردبیلی، عبدالغنی (۱۳۸۵). تقریرات فلسفه امام خمینی، تهران: عروج.
استیس، و. ت. (۱۳۸۴). عرفان و فلسفه، ترجمه: بهاءالدین خرمشاهی، تهران: سروش.
باربور، ایان (۱۳۶۲). علم و دین، ترجمه: بهاءالدین خرمشاهی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
تلمسانی، عفیفالدین سلیمان (۱۳۷۱). شرح منازل السائرین، قم: بیدار.
جوادی آملی، عبدالله (۱۳۸۵). حیات عارفانه امام علی (ع)، قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله (۱۳۸۶). فطرت در قرآن، تفسیر موضوعی قرآن کریم، قم: اسراء.
جوادی، محسن؛ معظمی گودرزی، علیرضا (1386). «شهود عرفانی و ارزش معرفتشناختی آن»، در: اندیشه دینی، ش۲۵، ص91-116.
جیمز، ویلیام (۱۳۷۲). دین و روان، ترجمه: مهدی قائنی، تهران: انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی.
حسینی، سید احمد؛ کیاشمشکی، ابوالفضل (1394). «معرفتشناسی عرفانی از منظر امام خمینی»، در: پژوهشنامه حکمت، ش5، ص103-118.
حلاج، حسین بن منصور (۱۳۸۶). مجموعه آثار حلاج، تصحیح: قاسم میرآخوری، تهران: شفیعی.
خمینی، سید روحالله (۱۳۶۰). مصباح الهدایة الی الخلافة و والولایة، ترجمه: سید احمد فهری، تهران: پیام آزادی.
خمینی، سید روحالله (۱۳۶۲). طلب و اراده، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
خمینی، سید روحالله (1372). جهاد اکبر یا مبارزه با نفس، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
خمینی، سید روحالله (1377). شرح حدیث جنود عقل و جهل، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
خمینی، سید روحالله (1381). شرح چهل حدیث، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
خمینی، سید روحالله (۱۳۸۵). صحیفه نور، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
خمینی، سید روحالله (۱۳۸۷). تفسیر سوره حمد، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
خمینی، سید روحالله (۱۳۸۸). آداب الصلاة، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
خمینی، سید روحالله (1395). شرح دعای سحر، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
خوارزمی، تاجالدین حسین (1368). شرح فصوص الحکم، تهران: مولا.
زنوزی، ملاعبدالله (1361). منتخب الخاقانی فی کشف الحقائق العرفانی، تهران: مولا.
سبزواری، ملا هادی (۱۴۱۳). شرح منظومه، تصحیح: حسن حسنزاده آملی، تهران: ناب.
سراج طوسی، ابو نصر (1960). اللمع فی التصوف، تحقیق: عبد الحلیم محمود و طه عبد الباقی مسرور، مصر: دار الکتب الحدیث.
سهروردی، شهابالدین (۱۳۷۲). مجموعه مصنفات، تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
صادقی نیری، رقیه؛ سلیماندوست، مهدی (1391). «احوال قلبی در تفسیر عرفانی امام خمینی»، در: تفسیرپژوهی، ش6، ص57-80.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (۱۳۶۳). مفاتیح الغیب، تصحیح: محمد خواجه، تهران: مرکز مطالعات فرهنگی.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (۱۳۸۰). مبدأ و معاد، ترجمه: محمد ذبیحی، قم: اشراق.
ضرابی، احمد (1390). معرفت شهودی از دیدگاه امام خمینی، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
طباطبایی، فاطمه؛ شریعتی، مرضیه (1391). «توحید شهودی از منظر امام خمینی»، در: پژوهشنامه متین، ش۵۷، ص103-124.
طباطبایی، محمد حسین (1405). المیزان فی تفسیر القرآن، بیروت: مؤسسة الاعلمی للمطبوعات.
طباطبایی، محمدحسین (۱۳۷۹). رساله ولایت، قم: مؤسسه بعثت.
عینالقضات همدانی، عبدالله بن محمد (۱۳۴۱). زبدة الحقائق، تصحیح: عفیف عسیران، تهران: دانشگاه تهران.
فرامرز قراملکی، احد (۱۳۸۵). روششناسی مطالعات دینی، مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
فرغانی، سعید بن محمد (۱۳۷۹). مشارق الدراری: به شرح تائیه ابن فارض، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
فعالی، محمدتقی (۱۳۷۸). علوم پایه: نظریه بداهت، قم: دار صادقی.
فعالی، محمدتقی (۱۳۸۰). تجربه دینی و مکاشفه عرفانی، تهران: دانش و اندیشه معاصر.
فعالی، محمدتقی (1382). مکاشفه و مراتب آن از دیدگاه امام خمینی، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
فنایی اشکوری، محمد (۱۳۷۵). علم حضوری، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
فنایی اشکوری، محمد (1390). «معرفت شهودی در عرفان اسلامی»، در: پژوهشنامه عرفان، ش5، ص137-158.
فولادی، علیرضا (۱۳۸۷). زبان عرفان، تهران: فراگرفت.
قمی، محسن؛ حسینزاده، محمد (1375). «مکاشفه و تجربه دینی: بررسی رابطه مکاشفه در عرفان اسلامی و تجربه دینی در عرفان و فلسفه غربی»، در: معرفت، ش۱۹، ص78-83.
قیصری، داوود (۱۳۶۸). شرح فصوص الحکم، قم: بیدار.
کاشانی، عبدالرزاق (۱۳۶۸). شرح منازل السائرین، قم: بیدار.
کاشانی، عبدالرزاق (۱۳۷۶). اصطلاحات صوفیه، تصحیح: گلبابا سعیدی، قم: سازمان تبلیغات اسلامی.
مطهری، مرتضی (۱۳۷۸). مجموعه آثار، تهران: صدرا.
نقیبزاده، میرعبدالحسین (۱۳۶۴). فلسفه کانت: بیداری از خواب دگماتیسم، تهران: آگه.
وفایی، محمد (1388). تبیین دیدگاه امام خمینی در خصوص تجربه عرفانی با توجه به مباحث مطرحشده در بخش اول کتاب عرفان هپلود، پایاننامه کارشناسی ارشد، استاد راهنما: سید محمود یوسف ثانی، تهران: پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی.
هجویری، عبدالله (۱۳۷۵). کشف المحجوب، تصحیح: ژوکوفسکی، تهران: سخن.
یوسفیان، حسن (۱۳۹۰). کلام جدید، تهران: سمت.
Davis, Carolin Franks (1989). The Christian Faith, trans. H. R. Maikintosh and J. S. Stewart, Edinburgh.
Forman, Robert (1990). The Problem of Pure Consciousness: Mysticism and Philosophy, London: Oxford University Press.
Otto, Rudolf (1958). The Idea of the Holy, trans by John W. Harvey, London: Oxford University Press.